ラスムス クルンプがデンマークデザインの象徴(アイコン)に選ばれました。

Home  >>  Info  >>  ラスムス クルンプがデンマークデザインの象徴(アイコン)に選ばれました。

ラスムス クルンプがデンマークデザインの象徴(アイコン)に選ばれました。

7
11月,2014

off
  Info

101

この度出版された「デンマークのデザインアイコン101」(101 Danish design icons)は、ラスムス クルンプを国内の最も重要なデザインアイコンの一つに選びました。同書では、ラスムス クルンプを、ハンス・クリスチャン・アンデルセン、カレン・ブリクセン、セーレン・キルケゴールに次いで海外輸出に最も成功した童話の一つとして紹介しています。

デンマークを代表とするマルグレーテボウル、Y-チェア、PHランプに次いで選出されたラスムス クルンプ。
「デンマークのデザインアイコン101」は、この度初めて、デンマークで最も重要なデザイナーブランドを集めた書籍として出版されました。ラスムス クルンプは、そのデザイン性だけでなく、ラスムス クルンプがもたらす平和で寛容な世界観も称賛されています。

ラスムス クルンプは、1951年にBerlingske Aftenavis紙に初めて連載されたときから成功を収めてきました。
その4年後には、21か国120紙に掲載され、今では絵本は2000万部以上の販売実績を誇ります。

2007年にエグモント社がラスムス クルンプの版権を取得。エグモント・パブリッシングのライセンス事業の責任者、Michael Benzonは、この度、ラスムス クルンプが名誉ある選考に選ばれたことに喜びを表し、「大変光栄であり、ラスムス クルンプの強いブランド力を表している。エグモントの使命は、ラスムス クルンプを立て直すことであった。ラスムス クルンプは、デンマークの伝統的な象徴であり、今後も大切にして、より多くの人々と共有していかなければならない。」と述べました。

現在、ラスムス クルンプは、新たに11か国で紹介されていますが、ラスムス クルンプの旅は、まだ始まったばかりです。

 

Rasmus Klump celebrated as a Danish design icon

A brand new Danish design book lists Rasmus Klump among the 101 most important design items. He is one of Denmark’s largest literary export successes – only exceeded by H.C. Andersen, Karen Blixen and Søren Kierkegard.

We have the Margrethe bowe, the Y-chair and the PH Lamp. And then we have Rasmus Klump. The book “101 Danish design icons” is the first collection of the most important Danish design brands and Rasmus Klump is not only celebrated for his design but also for his universe of peace and tolerance.

From the very beginning in the newspaper Berlingske Aftenavis in 1951, Rasmus Klump was a success. Just four years later he was featured in 120 newspapers in 21 different countries. Combined with the books Rasmus Klump has sold more than 20 million copies.

”A literary export fairytale only exceeded by H.C. Andersen, Karen Blixen, and Søren Kierkegaard” as it is stated in the design book.

In 2007 Egmont acquired the rights to Rasmus Klump and Michael Benzon who is head of licensing in Egmont Publishing, is thrilled that the character has become a part of such a prominent selection.

”I am extremely proud and it just shows how strong a brand Rasmus Klump really is. The mission of Egmont has been to rebuild Rasmus Klump. He is a classic Danish figure that we should take good care of and share with as many people as possible,” he says.

Today Rasmus Klump is present in an additional 11 countries but his journey has only just begun.


Comments are closed.